Mnóstwo instytucyj w (ciągu|przeciągu} roku deleguje swoich pracowników. Nierzadko są to wyjazdy zamiarem załatwienia istotnych spraw biznesowych, spotkań z interesantem, negocjacji czy innych ważnych spraw. O ile sam wyjazd firmowy jest zaledwie kilku dniowy nie stanowi on problemu dla pracodawcy. Jeśli jednak chcemy delegować swoich pracowników do innego państwa należącego do Unii Europejskiej na więcej niż kilka miesięcy musimy znać wszelkie przepisy z tym związane. Wszelkiego rodzaju przepisy dotyczące nie tylko samej delegacji ale również warunków ubezpieczenia, płatności za dokonaną pracę, urlopu i innych znaczących kwestii definiuje nam prawo europejskie jak i sama Unia do jakiej Polska przynależy. Zatem by delegować swoich pracowników na dłuższy czas należy znać wszystkie ważne przepisy które nas wiążą. By dowiedzieć się wszystkich potrzebnych wiadomości warto wybrać się na organizowane konferencje, spotkania związane właśnie z tą tematyka pracownicy delegowani. Mają one na celu uzmysłowienie i kształcenie pracodawców co powinno się wiedzieć przed samym delegowaniem swoich pracowników.